duminică, 15 noiembrie 2009

Mufarea cablurilor de retea

Astazi la ora de informatica am invatat cum sa fac o mufa la u cablu de retea.Primul pas este sa "desfacem" cablul si sa despartim cele 8 fire din el..apoi sa le aranjam pe rand: alb-portocaliu, portocaliu, alb-verde, albastru, alb-albastru.verde. alb-maro si maro.Urmatorul pas este sa aranjam firele in ordine,sa taiem din ele 1 cm pentru a intra mai bine in mufa si sa le introducem in mufa si se capseaza cu ajutorul unui cleste de sertizat cu care am taiat partea izolatoare din cablu si am capsat firele in mufa.Se introduc cele 8 fire aranjate in mufa si se capseaza de 3-4 ori pentru mai multa siguranta.Am reusit sa mufez un cablu la ambele parti si a fost si bine facut.Este o munca destul de usoara,doar ca trebuie sa fii atent,foarte atent sa nu rupem firele.Ma bucur ca am invatat inca un lucru si sper ca pe viitor sa invat si mai bine.

Niciun comentariu: